Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Löpare

Publicerad 2015-12-04 21:07:53 i Träning,

Min vecka har varit bra. Jag har börjat träna igen efter ännu en förkylning. Distanslöpning hela veckan typ. Nej, men både i lördags och tisdags och även i torsdags. Har inte sprungit så mycket som jag gjort denna veckan på över en månad. Det känns så bra, självklart går det väldigt långsamt nu i början men annars känns det bra. Benhinnorna har inte ömmat ännu vilket också känns skönt. Kände av dem lite igår men inget mer. Har verkligen börjat njuta av löpningen på ett helt annat sätt än vad jag har gjort förut. Jag verkligen njuter av ett distanspass, för ett år sedan skulle jag stannat minst 10 gånger på en 5km runda och frågat mig själv varför jag springer. Inte för att jag tyckt det varit jobbigt utan för att jag inte förstått meningen. Idag kan jag springa långt själv utan att stanna. Jag njuter av varje steg.

Över till hur jag trivs här uppe. Jag trivs verkligen så bra just nu. Känner mig verkligen som en "löpare". Det finns verkligen så mycket kärlek på löp. Helgerna är helt fantastiska och vardagarna likaså. Denna vecka har det bakats typ varje dag. Vi har sjungit julsånger och tränat. Kommer inte på något mer som har hänt, men såklart är det så mycket mer.

Sist vill jag bara nämna att jag ska åka hem över helgen nu. Förmodligen är jag hemma när detta publiceras. Flyget lyfter från Arlanda vid 18-tiden. Mitt i stormen, om någon undrar. Inte varit hemma på 3veckor nu, så det känns skönt. Saknar Alva något oerhört och såklart mammisen och pappisen med. Helgen känns dock fullspäckad, plugg inför nationella i matte nästa vecka, träningar, kalkonmiddag och Alvas gympauppvisning. Vet inte hur jag ska hinna med allt. Det blir ett tight schema, men på något sätt får jag väl ihop det hoppas jag.

Kram. Amanda

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela