Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Borta bra, men...

Publicerad 2015-11-11 08:57:00 i Träning,

Alla som flyttar hemifrån har nog någon gång känt att de längtar hem. Vissa dagar skulle man inte kunna tänka sig att flytta tillbaka hem, medan andra dagar är allt tuffare. Jag har det hur bra som helst, men senaste veckan har jag verkligen längtat hem. Jag har känt mig ensam även fast jag varit omringad med massor av människor och stressen har bubblat inom mig hela tiden. Anledningarna till att jag har längtat hem är ganska förstående för mig. Det har precis varit lov och jag var hemma en hel vecka, dessutom har skolan och plugget tagit över min fritid och som grädden på moset så har jag haft ont i mina smalben, igen. Visst har man människor här som bryr sig om en, men det är inte så att de lägger mitt plugg och "skador" i fokus. De har själva mycket plugg och "skador" vill man helst inte höra så mycket om när man själv håller sig borta från dem.  Ibland behöver man bara det stödet som finns hemma. Jag har dock haft en bra vecka i övrigt. I fredags bakade vi hamburgarebröd och åt hamburgare. På kladdkakans dag bakade vi kladdkaka och igår poppade vi popcorn och såg på film. 
 
Men det ska ändå bli skönt att åka hem i helgen. Långhelg dessutom då jag åker tillbaka till Stockholm på måndagkväll. Mys! HEM, vi ses på fredag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela