Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Mitt lov

Publicerad 2015-11-07 12:13:00 i Träning,

 
 
 
Detta skrev jag i söndags när jag var påväg till Stockholm.
 
Nu är jag påväg igen. Stockholm Arlanda är destinationen. Haft ett helt underbart lov. Skulle egentligen behövt plugga en massa, men har istället bara tagit det lugnt. Tränat, sovit och ätit, typ. Träffat två underbara kompisar, fikat och ätit med både mormor och farmor, sprungit härliga löprundor på Galgberget och Kullaberg.
 
Veckans topp i slumpmässig ordning
 
Galgbergets löparrunda i tisdags
Hade en så fruktansvärt bra löpdag i tisdags. Kändes som energin aldrig tog slut och mitt distanstempo idag låg lätt på 4.38. Var inte särskilt andfådd, vilket jag trodde verkligen att jag skulle vara. Tre + lite till varv på trean kändes som en lätt match. Glad över att det kändes så pass bra som det gjorde. Helt klart bästa träningspasset denna vecka.
 
Kullaberg
Men långt efter kommer inte denna härliga runda. Åkte till Kullen och Kullaberg för att heja på alla de kämparna som sprang 66+km på loppet Kullamannen. Blev ett pass på runt 18km, vilket är distansrekord för mig än så länge. Sjukt vacker natur och fantastiskt stämning. Ultra är inget för mig, men heja kan man alltid göra. 
 
Lunch med mormor
I fredags tog jag, mamma, mormor och Alva en lunch på Spis&Deli. Så mysigt och så gott. Jag mumsade i mig en viltburgare med rotfrukter till. 
 
Fika med farmor
På förmiddagen i fredags cyklade jag och Alva in till stan för att möta Alva. Tillslut hamnade vi på Robert's. Jag åt en kanelbulle och typ halva Alvas kladdkaka, mums. Sådana här stunder med familjen som den med farmor och mormor behövs verkligen. Älskar dem såååå mycket! Tack för att ni finns...
 
Galgbergsmys med Amanda
I onsdags cyklade jag upp på Galgberget för att möta Amanda. Vår plan var att bara gå runt, fika, fota och njuta av det fina vädret. Jag bakade på förmiddagen lite chokladbollar och banan-och chokladmuffins på dadlar. Blev faktiskt superduper gott, vilket jag också tror att världens mest sockerberoende person också tyckte. Vi tränade även en massa bål och ben på utegymmet i grustaget. Därefter fotade vi några mysiga höstbilder och sedan hoppade vi på cyklarna in till stan. Inne i stan åt en varsin macka på Robert's och sedan cyklade vi var och en hem till sig. 
 
Kortspel med Julia
I tisdags åkte jag hem till Julia. Vi hade verkligen det trevligt och roligt. Vi pratade om allt möjligt samtidigt som vi spelade kort en massor. Mys!
 
Godismys
I fredags köpte jag och Alva godis. Vad mer ska man säga.... Gott!
 
Vattenlöpning på Arenabadet
Både på lördagen vecka 43 och igår körde jag vattenlöpning. Absolut en av mina favoritträningsformer. Egentligen tror jag inte det är  vattenlöpningen jag gillar utan simningen som jag även brukar göra efteråt. Det är den som gör passet till så roligt. Simning är nästan lika kul som vanlig löpning och ibland till och med roligare... Dock är det lite långtråkigt när det är inne i bassäng.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela