Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Mall of Scandinavia

Publicerad 2015-11-13 09:03:00 i Träning,

Igår var en superdag. Jag vaknade upp lycklig över att dagens pass skulle vara mossintervaller. Gud vad jag längtat, haha! Att springa i mosse är så kul. Man trillar hela tiden, men samtidigt är det så jobbigt. Innan har jag kört att man ska springa en viss tid. Här istället fanns det en bana som man skulle springa och det var en intervall. Ett varv var ca. 350 meter och varvet gick på 1.30-2.30 minuter beroende på om man satt fast eller inte. Alltså fast i leran med ett ben eller något, haha. Därefter hade jag bara två lektioner i skolan och sedan cyklade/sprang vi till hallen för att köra styrka. Jag landade på något konstigt sätt på min hand under mossen så kunde inte riktigt göra alla övningar, men idag mår handen bara bra. När man inte kan göra en övning gör man ju såklart en annan. Efter styrkan käkade vi middag uppe på tvåan jag, Nelly och Isabelle, eftersom matsalen var stängd idag. Sedan satte vi oss och snackade och drack te. Vid 19 kom killarna och frågade om vi ville med till Mall of Scandinavia invigningen. Jag och Isabelle hakade på lite spontant och det ångrar jag verkligen inte. Vi trängde oss fram lite bland folkmassan. Det var en enorm folkmassa med 10 000-tals personer. Utan att behöva stå utanför och vänta så kom vi in. Eftersom det var så många människor var folk tvungna att köa in, men vi hade turen att komma in direkt. Invigningen bestod av fyrverkerier och musik och väl inne i shoppingcentret. Var det fullt av smakprover, choklad och pommac. Det var så mycket folk och så häftigt att gå där, man kände sig som en liten pingvin. Emporia kan slänga sig i väggen! När vi skulle gå ut fick vi till och med ta brandutgångarna ut eftersom det var så mycket folk som tryckte på för att komma in på framsidan. Ett bra avslut på denna veckan, helt klart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela