Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Dyka efter min mobil i Gamla stan?

Publicerad 2015-10-04 21:53:00 i Träning,

Min helg har verkligen gått upp och ner likt en berg-och dalbana. Ena stunden har jag varit på toppen och i andra stunden har jag varit på botten bokstavligen talat. 
Jag och Emelie åkte in till stan för att äta. På pendeln in insåg jag att vi kanske borde bokat bord, men det var försent att tänka på då. Vi kollade runt lite vid centralen, men allt var fullt eller hade 18-årsgräns. Därför tänkte vi att det kanske fanns något mysigt ställe i Gamla stan. På vägen dit hände det värsta som kan hända. Alltså min största mardröm! Min mobil flög ur mina händer och som en reflex slog jag till den för att fånga den, men istället slog jag till den så att den flög över broräcket och rakt ner i Östersjön(eller vilken sjö det nu är). Mitt liv försvann på ett ögonblick. Alla bilder, anteckningar och ja, helt enkelt allt är borta. Bättre blev det inte eftersom vi inte kom in någonstans i Gamla stan heller, så en tänkt mysig utekväll slutade på Max. Den enda turen vi hade den dagen var att vi precis hann med pendeln tillbaka. Kvällen avslutades framför Pippi Långstrump. 
 
Idag gick vi upp vid 10.30. Jag ställde mig direkt och bakade bullar. Emelie mådde sämre idag igen så hon låg kvar i sängen i princip hela dagen. Så tråkigt att hon blev sjuk nu när hon kom upp hit till mig. Hon fick i alla fall hembakade kanelbullar på kanelbullensdag och jag har alldeles för många här nu så jag vet inte vad jag ska göra med alla. Ändå har jag bjudet hela löp på bullar... Sen gick vi till Coop och köpte halstabletter till Emelie och rostade majs till mig. Pippi rullade hela dagen på TV idag också. Sedan kom en taxi och hämtade upp Emelie vid klockan 17.00 och då gick jag ner i gymmet och körde en timme på löpband. Tanken var först att jag skulle åkt med Emelie till Bromma, men jag ville inte göra det nu när min mobil försvann och jag skulle ta mig tillbaka själv. Sedan skulle jag också kört ett långpass utomhus själv idag också, men det vågade jag ju inte heller så som sagt fick det bli inne på löpbandet. Segt! Dessutom har jag en sjuk fobi för löpband! De är så läskiga att springa på tycker jag! Började typ först med att ställa mig på det och bara stod där i några minuter. Sedan startade jag det på 40 minuterstempo och det tog nog en kvart innan jag var nere på 5.30 tempo. Sedan vågade jag inte gå lägre. Sprang och körde lite vadstyrka innan jag lagade till lite mannagrynsgröt som egentligen är det enda jag ätit idag förutom kanelbullar! Tror seriöst jag ätit 30 kanelbullar idag, gett bort 20 och ändå har jag inte ätit upp ens hälften. Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag sova så hörs vi imorgon. God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela