Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Emelie is here!

Publicerad 2015-10-03 14:54:13 i Träning,

Hejsan min torsdag fortsätte jättebra. Efter jag skrivit till er så gick jag till skolan vi 14.55 men innan dess pluggade jag lite, städat lite och sen så lagade jag nudlar för jag orkade inte gå till skolan och äta middag där. På skolan hade vi mattelektion. Vi lärde oss om funktioner och ekvationer och därefter så fick vi bara gå hem så jag slutade 15.55. Direkt efter så begav jag mig till styrkan och det var mest core och lite fotstyrka. Min eftermiddag/kväll skulle bli ganska stressad, så direkt efter det är så cyklade tillbaka till löp för middag och och sedan hoppade jag på pendeln mot Solna. Jag skulle till Brommaflygplats och hämta upp Emelie men istället för att ta tvärbanan och bussen så valde jag och promenera dit. Dock så var en bit att gå insåg jag. Men jag älskar att gå så det spelade ingen roll. Emelis flyg var lite försenat så jag fick vänta på henne i typ 40 minuter, men sedan fick jag äntligen träffa henne. Saknat henne som fan! Vi bestämde oss för vi inte gå så vi tog först bussbuss och sedan pendeln från Solna. Emelie var hungrig så vid halv elva begav vi oss till donken. Käkade och sedan begav vi oss tillbaka och såg på film tills vi somnade.

I fredags sov Emelie vidare medan jag gick upp för skolan. Började dagen med kemi och då fick vi tillbaka kemiprovet. Så himla nöjd eftersom det inte kändes bra alls! Har bara fått samma betyg på allt jag gjort en så länge, så är så himla glad.  Fått betyg *host*, så känns så bra.  Kemilektion handlade inte bara om provet utan vi hade även genomgång om saltlösningar. Efter kemin hade vi matte och jag löste en uppgift på ett skitsnyggt sätt, så läraren blev imponerad ;) Räknade vidare och sedan slutade vi vid 11.30. Käkade tacos i skolan med Emelie och därefter tog vi bussen från skolan till stationen och sedan till centralen. Inne i Stockholm shoppade vi, gick till Max och bara strosade runt. Mys! 
Sedan åkte vi tillbaka och handlade mat till kvällen+lite annat välbehövligt. Blev ändå en hel del, tror det gick på 400kr. Men då ingick kakao och andra bakgrejer. Tänkte baka kanelbullar på söndag :) kanelbullensdag såklart! Emelie är jätteförkyld så sedan vilade vi lite och därefter lagade vi mat. Beanessås, fläskytterfilé som vi doppade i svartpeppar och potatisgratäng. Så gott! Därefter satte vi igång filmen Paper Towns och mumsade i mig choklad, men somnade ganska fort eftersom klockan var väldigt sen. 

Vaknade upp idag, lördag, vid 9 typ. Låg i sängen till halv elva och sedan gick vi upp och åt  gröt till frukost. Jag valde mannagrynsgröt och Emelie valde havregrynsgröt. Emelies röst är totalt borta, men ändå begav oss sedan ner till gymmet och Emelie körde styrka medan jag körde crosstrainerintervaller. Det var ett sjuuukt tufft pass idag som avslutades med streching och vadstyrka. Nu sitter jag och skriver detta andra gången för idag. Snart ska jag duscha och sedan åker vi in till stan. Kram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela