Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

På repeat

Publicerad 2015-10-05 21:16:00 i Träning,


Svänga höger in på uppfarten hemma har spelats upp framför ögonen på mig på repeat hela natten. Jag längtar inte hem på det sättet, men ändå har jag den känslan av Halmstad i kroppen. Jag tror det beror på att jag snart ska hem och att det även beror på att Emelie åkte hem igår. Taggad till tusen på att åka hem ändå snart. Ska bli kul att träffa alla hemma och att bara andas Halmstadluft. Saknar dessutom Halmstads vatten något oerhört. Tror jag ska ta med någon dunk upp, haha, så kan jag klunka i mig ett gott vatten efter träning istället för dyvatten typ. Idag gick jag upp vid halv åtta. Slängde på mig myskläder och gick ner till frukosten. Bredde tre mackor med leverpastej och fyllde skålen med gröt upp till kanten. Hällde upp ett glas jordgubbsproviva och ett stort glas mjölk till gröten. Satt länge, utan att stressa och pt upp min frukost. Och sedan gick jag upp på mitt rum och läste två sidor i Kemiboken. Klickade fram Poldark på AppleTv.n och bara satt där och tittade på serien tills klockan slog 10 över 10 och jag blev tvungen att gå. Alla de sakerna som skulle hunnits med på förmiddagen , som diska, städa, tvätta och träna tänkte jag i förmiddags att jag  gör ikväll. Första lektionen kändes så segt, men jag tog mig igenom samhällslektionen och även spansklektionen därefter. Till lunch serverades kycklingwok med ris som jag blandade ut med morötter, gurka,tomater, sallad och bönor. På lunchrasten gick jag och förklarade för min mentor att jag var tvungen att åka hem till Halmstad denna onsdagen, eftersom jag behöver fixa med en ny mobil. Hon undrade såklart vad som hände med min gamla mobil och jag förklarade att den flög ner i Östersjön när jag skulle gå över en bro till Gamla stan från Centralen. Förmodligen det mest klantiga man kan göra... Eftermiddagslektionerna började, först matte och sedan kemi, och sedan skyndade jag mig tillbaka till löp för ett styrkepass. Cirkelstyrka stod på schemat och det gick bra! Därefter åt vi moussaka och sedan gick jag upp på rummet. Jag, Nellie och Isabelle satte oss och åt mörkchoklad med grädde i korridoren och bara snackade. Sedan följde jag med Isabelle till Coop, för hon skulle handla mjölk och jag handlade tuggummi. När vi kommit tillbaka från Coop kom Ebba upp på mitt rum, för vi skulle boka hotell till terräng-SM. MEN ALLA HOTELL VAR FULLBOKADE! Så nu vet vi inte hur vi ska göra. Kanske löser sig ändå. Dagen avslutas nu med att jag ligger i sängen nyduschad och skypear med mamma och pappa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela