Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Våffelmys

Publicerad 2015-10-01 11:48:39 i Träning,

Hola! Gårdagen var en riktigt bra dag! Började med frukost klockan 7 och sedan begav jag mig till skolan för samhällskunskapsprov. Det bestod endast av två utvecklande frågor och jag kände att det ändå gick hyfsat bra. Svarade ganska utförligt på båda frågorna och efter 2 timmar var jag färdig och redo för att åka till mitt rum. Istället för att åka till rummet åkte jag hem till en kompis tillsammans med två andra och vi bakade våfflor med glass, grädde och sylt. Verkligen en  näringsrik lunch... Två av kompisarna stannade där, men jag och en annan var tvugna att åka tillbaka till simhallen för lite löpning i vattnet. Vattenlöpningen gick bra, börjar få in lite bättre teknik så det börjar bli sjukt jobbigt på passen. Programmet igår var 6x70´/20´+ 3+ 9x45´/15´+ 3´+ 9x40´/20 + 3´ med wetvest och sedan 2x10´/50´ utan. Avslutade sedan passet med 100 meter simning eller rättare sagt simlek. Älskar så otroligt mycket att bada så blev lite delefinhopp, bröstsim, crawl, ryggsim, flyta, ja lite allt möjligt. Haha typiskt mig. Efter badandet gick vi tillbaka till löp för anatomi- och rörlighetslektion. Fick lära oss lite om streching av piriformis och rectus femoris, vilket inte säger mig så mycket just nu. Utan kommer bara ihåg dessa två namnen på muskler, men såklart inte övningarna.  Avslutade lektionen med lite coreträning också. Har nog aldrig kört så mycket styrka som det blir just nu. Inte ens när jag spelade fotboll som mest, men det är verkligen behövligt. Efter styrkan var det dags för middag, entrecote med potatis och beanessås. Typ första gången vi får något riktigt gott :) Dock var det sådan fabriksentrecote, men det är liksom bättre än ingen entrecote alls. Efter middagen snackade jag med Emelie som kommer upp idag! IDAG! Gud vad jag har längtat alltså och gud så kul det ska bli!  Sedan gick jag ner till Sofia och pluggade/snackade. Vid 20.30 typ, började Real Madrid och Malmö FF spela fotbollsmatch på trean, såg till halvlek och sedan gick vi som tittade på fotboll in i samlingsrummet och tittade på skräckfilmen Mama istället. Det är typ den enda skräckfilmen jag sett innan, så tittade faktiskt nästan hela tiden, "stolt". Den har ju ändå ett budskap om kärleken till ens mamma/barn på något sätt. Filmen var slut vid 11 och då gick jag upp på rummet och lade mig i sängen. Snackade lite med pappa i telefon tills typ halv tolv och sedan somnade jag. Onsdagen var över och onsdagnatt blev till torsdagmorgon. Vaknade innan väckarklockan ringde vid typ halv 7, men låg och drog mig till tjugo i åtta. Hoppade upp ur sängen för frukost och nu har jag precis varit iväg och tränat lite snabbdistans/tröskeldistans. Fyra kilometer blev det nu på morgonen! Kändes lite segt med tanke på sömnen inatt och dessutom lite känsla av hällöpning då jag fastnade med foten i spinningcykeln i måndags. Den är inte så svullen eller blå, men ont gör den ändå! Jaja, det går över! Kändes ändå som ett av de bästa passen på länge! Kanske är tillbaka från min svacka snart? Kämpa på hejåhå! Mer om min torsdag kommer senare ikväll eller imorgon! So long... Kram Amanda 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-01 21:32:53

Låter som du trivs som fisken i vattnet😊!! Kul att läsa! Kramar från Fia 💕

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-01 21:32:55

Låter som du trivs som fisken i vattnet😊!! Kul att läsa! Kramar från Fia 💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela