Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

Helgen!

Publicerad 2015-09-06 21:15:46 i Träning,

Min helg har varit underbar! Vaknade upp tidigt igår med världens största leende på läpparna. Kom inte ihåg vad jag mumsade i mig på morgonen, men det var säkert något gott. Vid 10-tiden tog jag och pappa bilen till Maxi och handlade saker till ett läger som Mamma och Alva var på. Jag passade på att handla lite pistagenötter, vattenmelon och popcorn som jag tänkte ta med mig upp. Pistagenötter är 10 kr/kg billigare hemhemma, så snål som jag är så tycker jag att man får passa på och ta med sig upp. Vattenmelon är helt enkelt bara det bästa jag vet som går att äta och popcorn har jag saknat sedan jag flyttade upp, så då passade jag på när pappa ändå betalade. Vi åkte vidare till lägret för att lämna av maten och sedan gav vi oss ut i skogen på världens mysigaste promenad. Jag är kär i skogen. Det pirrade i magen och jag skrattade hela tiden. Hoppade runt på vartenda liten sten och sprang runt överallt. Plockade blåbär och svamp. Att det regnade gjorde oss inget, då jag kan säga att det var en av de bästa dagarna på väldigt länge. Efter 2,5 timme i skogen åkte vi hem. Jag lagade pannkakor till både mig och pappa som sedan åts tillsammans med jordgubbar och grädde. Sista pannkakan åt jag med lite Ben&Jerry's också. Vid 17-tiden kom minsta killkusinen och min morbror för att äta middag på stan. Vi vandrade runt lite för att bestämma oss, vilket var en väldigt stor utmaning. Många olika åsikter, tapas? McDonalds? Kinamat? Fridolfs? Men tillslut blev det Harrys. Jag beställde in en fiskgryta med sej, lax och räkor. Tyckte dem smakade helt okej, men har smakat godare. Lite mycket saffransmak tyckte jag att det var. Efter att vi ätit upp åkte vi hem till oss och de vuxna drack kaffe, medan jag och kusinen spelade spel och började se lite på Frost. När de åkt hem lade jag mig i soffan och började se på en film som gick på fyran, men somnade ganska snabbt efter en underbar dag.

Idag vaknade jag upp på fel sida, haha. Va lite tjurig på morgonen, men det bättrade sig framåt förmiddagen. Till frukost idag blev det toast med bara ost, hihi. Efter frukost åkte jag och pappa till Grötvik och öste båten. Hittade en båt som hette porridgebay, haha, så dåligt skämt alltså, Gröt-vik=porridge-bay. Grötvik är så mysigt, så vi gick bara runt i hamnen lite och sedan åkte vi till farmor. Hos farmor va vi ett tag. Hon hjälpte pappa att sy upp gardiner till "gröna rummet" och sen så snodde jag några vindruvor på hennes altan också. De är så goda nu, men om någon vecka kommer de vara ännu bättre! Åt tills jag fick ont i magen och plockade med mig några i en plastpåse till Stockholm. Hos farmor är det alltid så mysigt! Älskar henne verkligen såååå mycket och tänker på henne varje dag! Istället för att ta bilen hem så satte jag mig på cykeln. Äntligen kom jag igång med träningen, fast så fort gick det inte. Cyklade i en halvtimme, runt på massa återvändsgränder och småvägar tills jag kom till Sannarp. Där gick jag till löparbanan och körde löpskolning. Tog sedan fram häckarna, men orkade inte bära dem till banan så ställde de på gräset istället. Körde lite häckskolning för att sedan gå tillbaka till banan och köra 4x100m. Ville bara känna hur det kändes att springa och det kändes inte alls piggt, men ack vad jag längtat efter det ändå. Cyklade sedan hem. När jag kom hem var mamma och Alva hemma och lunchen klar, kotlett och potatismos med sky, vilket verkligen är en rätt som går hem hos mig. Efter lunch gjorde jag knappt någonting, förutom lite plugg och sedan kom min älskade mormor också inom, innan vi lämnade uppfarten vid lite innan 18.30. Ja, juste glömt berätta att pappa åker med mig upp denna vecka. Ska bli kul att visa honom mitt hem och låta honom bo tillsammans med mig i mitt lilla rum.  Så just ni sitter jag i bilen som beräknas vara framme vid tolv. Sov gott!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela