Amandas dagbok

Löpning, mat, inspo...

I´m leaving on a jet plane !

Publicerad 2015-09-05 09:54:20 i Träning,

Gårdagen börjades faktiskt med lite variation på frukosten. Jag tog faktiskt A-fil med äppelmos, linfrön, kokos och vanliga K-flingor. Ett mindre nyttigt alternativ kanske, men sådant orkar jag inte bry mig om. Var lite sen igår, så skyndade mig till skolan och hann i tid. Började med kemi, följt av matte och avslutade dagen med ett spanskaprov. Första provet, med det kändes bra! På tal om spanska, så serverades det tacos till lunch. När tacosen var uppäten gick jag hem till rummet och packade ihop de sista sakerna innan jag begav mig till Arlanda. Tog pendeln dit och var där lite väl tidigt, mer än 1,5h innan boarding och nästan 2h innan vi skulle lyfta. Checkade in, gick igenom säkerhetskontrollen och letade upp min gate innan jag gick till en butik för att köpa vatten. Kände att mitt blodsocker var på noll, så handlade en påse vingummi också. En kostnad på 59 kronor blev det. Sedan gick jag och satte mig vid gaten igen och helt enkelt gjorde i princip ingenting, vilket jag har gjort väldigt mycket denna veckan, alltså ingenting! Jag lämnade Stockholm för ett tag, men vi ses på söndag igen. Flyget lyfte till Malmö och landade 10 minuter senare än planerat, men det gjorde mig inget efter tågförseningen förra helgen på 5,5h. Pappa hämtade upp mig på flygplatsen och vi satte oss i bilen för att åka hemåt. Mumsade i oss en apelsin och jag kom på världens roligaste sak, HALLAND-SÅSEN, haha. Min humor... Var hur lycklig som helst igår, vilket var så himla härligt. Väl hemhemma hämtade vi bara upp Alva och mamma, för att åka till Fridolfs och äta. Jag beställde in ryggbiff från wapnö och potatiskaka. Potatiskakan smakade inget vidare, men ryggbiffen var perfekt. Istället för potatiskakan snodde jag lite av mamma och pappas potatisgratäng som de fick till deras lammrygg. Den var så mycket godare. När vi kom hem somnade jag direkt, hann knappt lägga mig ner på soffan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela